29.01.2020

    TRIUMPH AND BAJAJ GLOBAL PARTNERSHIP COMMENCES

    Triumph Motorcycles and Bajaj Auto India have today formally commenced their exciting, long term, non-equity partnership in Pune, India. This is a unique moment, where two world-class companies that are passionate, as well as product focused, are coming together to build a brand new range of mid-capacity motorcycles.

    The partnership will see the two companies with their respective strengths in large and small capacity motorcycles collaborate to design, engineer, and manufacture a range of mid-capacity motorcycles.

    The iconic Triumph brand will seek to further expand its global reach, with the partnership offering a new mid-sized sector opportunity and, importantly, a new entry point to several high-volume emerging markets, including India and other Asian markets.

    The strategic partnership will benefit both parties with Bajaj becoming one of Triumph’s key distribution partners in crucial new markets for the Triumph brand around the globe.  Going forward Bajaj will take over Triumph’s Indian distribution activities, at a date yet to be confirmed, leveraging the great expertise that Bajaj has in this region. In their other key overseas markets, where Triumph is not currently present, Bajaj will represent Triumph and offer the new mid capacity bikes as part of the full Triumph line-up.  In all other markets where Triumph is present today, the motorcycles developed together from this partnership will join the current Triumph product portfolio and be distributed by the Triumph led dealer network worldwide. This will truly unlock the potential on a global scale. 

    The Triumph-Bajaj collaboration will combine strengths in design, technology, cost-competitive manufacturing and an intimate knowledge of key target markets to deliver a range of winning products and business success.

    The partnership will build new engine and vehicle platform in the mid-capacity range (200- 750cc) and offer multiple options to address different segments in this class. The proposition will be aspirational and affordable with a targeted pricing starting under INR 2 lacs in India. This will create a new entry point to the Triumph range around the world, and ensure Triumph can compete in important large segments of the global motorcycle market, and attract new customers to the brand.

    Triumph Motorcycles CEO, Nick Bloor, said: “This is an important partnership for Triumph and I am delighted that it has now formally commenced.  As well as taking our brand into crucial new territories, the products that will come out of the partnership will also help attract a younger, but still discerning, customer audience and is another step in our ambitions to expand globally, particularly in the fast-growing markets of South East Asia, but also driving growth in more mature territories like Europe.”

    Rajiv Bajaj, Managing Director of Bajaj Auto India, said: “The Triumph brand is an iconic one the world over. So, we are confident that there will be a huge appetite in India and other emerging markets for these new products. We look forward to working alongside such a famous motorcycle company and to leveraging each other’s strengths and expertise to make the relationship a success for everyone.”

     

    Zugehörige Artikel

    03.08.2020

    Wir fahren gemeinsam und wahren die Distanz: TRIUMPH und der Distinguished Gentleman's Ride 2020

    Am 27. September 2020 wird die weltweite Motorradausfahrt Distinguished Gentleman's Ride bereits zum neunten Mal veranstaltet. TRIUMPH wird dieses einmalige Ereignis in der Motorradszene und die damit verbundene Aktion zum Sammeln von Spenden erneut als Hauptsponsor unterstützen. Neben einer umfangreichen Unterstützung der Veranstaltung auf allen Kommunikationskanälen stiftet die britische Traditionsmarke auch vier neue Motorräder aus der Modern Classic-Reihe als Preise für die fleißigsten Spendensammler unter den Teilnehmern.

    Weiterlesen
    21.07.2020

    Souveräner Moto2™ Grand Prix-Sieg für Luca Marini in Jerez Tetsuta Nagashima baut die Führung in der TRIUMPH Triple Trophy aus

    Die Moto2™-Weltmeisterschaft hat an diesem Wochenende in Spanien nach mehr als viermonatiger Pause seit dem Auftakt in Katar ein lang erwartetes Comeback auf der Rennstrecke erlebt. Im andalusischen Jerez fuhr Luca Marini dabei sein Rennen in der dominanten Manier eines Titelanwärters und holte seinen ersten Moto2™-Sieg der Saison und seinen dritten mit TRIUMPH-Power. In der TRIUMPH-Triple-Trophy #PoweredByTRIUMPH führt nach dem Event in Jerez weiterhin Tetsuta Nagashima, der mit der schnellsten Rennrunde weitere 5 Punkte auf sein Konto verbuchen konnte.

    Weiterlesen
    01.07.2020

    Noch mehr Fahrspaß bei TRIUMPH: mit weniger Steuern und attraktiven Zusatzangeboten für fast alle aktuellen Motorräder

    Ab dem 1. Juli 2020 gilt: TRIUMPH gibt nicht nur die aktuelle Senkung der Mehrwertsteuer in Deutschland an seine Kunden weiter*, sondern bietet den Freunden britischer Bikes zudem bei fast allen Modellen attraktive Zusatzangebote, die bares Geld wert sind. Diese Extravorteile reichen von hochwertigem Original-Zubehör als Zusatzbonus beim Kauf einer neuen TRIUMPH bis zu ergänzenden Kundenvorteilen bis zu einer Höhe von satten 2.500 Euro**. Besonders absahnen können alle Roadster-Fans: Beim Kauf einer neuen Speed Triple reduziert TRIUMPH den Preis um den gesamten Mehrwertsteuer-Anteil!

    Weiterlesen